Inloggen Lid worden

Fietsen op Texel

Texelreis 27 en 28 september 2019

Om 9 uur vertrok de bus met 42 deelnemers richting Harlingen. Ondanks de slechte weersvoorspellingen had iedereen veel zin in deze reis. Onderweg was er een bakkie koffie of thee met een heerlijke gevulde koek en voor we het wisten stonden we al voor de boot naar Texel. Na een korte overtocht stond onze gids Marga al op ond te wachten. Als echte Texelaar wist ze ons heel veel te vertellen over dit mooie eiland terwijl onze chauffeur Theo de bus vakkundig door de smalle wegen van Texel loodste.

Tijdens een korte stop werden we verrast deoor een heerlijk glaasje "juttertje", de likeur van het eiland. RTond 13 uur waren we in Oudeschild waar we heerlijk lunchten met frites en kibbelingen of een andere snack. Ondanks de slechte weersverwachting scheen de zon tussen de Hollandse wolken door en de buien vielen op het moment dat wij er geen last van hadden.

Om 14.30 uur arriveerden we bij de Texelse Bierbrouwerij waar we een interessante film keken en een rondleiding kregen door de brouwerij. Hierna een proeverij met 4 verschillende biertjes voor de liefhebbers en een frisdrankje voor de geheelonthouders. Na nog een korte rondrit konden we inchecken in hotel "de Cooghen", midden in de Dorpsstraat van De Koog met een grote keus aan restaurantjes en winkeltjes en op loopafstand van het strand.

De volgende ochtend, na het heerlijke ontbijt, met zijn allen op weg naar de fietsverhuur waar de fietsen al voor ons klaar stonden.. Op één persoon na had iedereen voor een e-bike gekozen en dat was maar goed ook! Gelukkig was het droog op een enkel buitje na, maar.... wat een wind!! Voor 18 uur moesten de fietsen worden ingeleverd. Dat was goed getimed want hierna ging de hemel open en stortte er een grote hoeveelheid regenwater naar beneden. Bijna iedereen bleef droog! Om 19 uur stond de bus weer voor en na de overtocht ging het richting Gorinchem. Onderweg kregen we allemaal nog een glas van de bierbrouwerij en een bijzondere flesopener die het geluid maakt van een mekkerend schaap. Rond 22.30 uur arriveerden we met een tevreden gezelschap weer in Gorinchem.

Inloggen om een reactie te plaatsen en foto's te bekijken