Inloggen Lid worden

Londen, Engeland

We zijn naar Londen geweest. Wat een geweldige, indrukwekkende en succesvolle reis was dit.

Busreis Gorinchem - Londen
Op 11 december om 06.00 uur vertrokken we met de bus van Verschoor naar de trein in Calais/Folkstone. Aan het stuur chauffeur Kenny en achter hem 80 passagiers.

Door de vlotte busreis door België en Frankrijk konden we een trein eerder mee naar Folkstone wat een tijdswinst van bijna een uur opleverde. Nadat iedereen toegelaten was door de douane kon de bus op de trein. Iedereen moest in de bus blijven en na een treinreis van een half uur waren we in Engeland. Voor de meeste deelnemers was het een nieuwe ervaring om met de trein onder het Kanaal door te gaan.

Na een rit door het Engelse landschap en Londen werden de koffers afgezet bij het hotel. Daarna vertrokken we voor de rondrit met gids door het centrum van Londen, hierbij kregen we een indruk van de belangrijkste highlights. Om 17.00 uur waren we terug bij het hotel en konden we naar onze kamers om ons op te frissen voor de avond. Iedereen ging op zoek naar een pub of restaurant voor het diner en verdere invulling van de avond.

Bezienswaardigheden bekijken
De volgende dag kon iedereen zelf invulling geven aan de dag. Onze groep besloot om de stad wandelend te verkennen. Hierdoor zagen we de snelste sportwagens langskomen en bekeken we de mooiste etalages.

Een bezoek aan het National Museum en het beroemde warenhuis Harrods stonden voor de ochtend op het programma. Harrods is een attractie op zich. Echte Rolls Royces worden in een van de 88 etalage aangeboden maar ook de chocolade-, brood-, vlees- en visafdelingen in Jugendstil zijn bijzonder. Er worden zelfs complete eilanden in dit warenhuis verkocht. Verzin het en je kunt het hier kopen.

Vervolgens liepen we langs Buckingham Palace en vele andere prachtige gebouwen om te eindigen bij de BigBen en de regeringsgebouwen. De Theems werd overgestoken en het London Eye bezocht. In een van de vele gezellige restaurantjes hebben we een maaltijd genuttigd.

Covent Garden is ook een belevenis. De gigantische voormalige bloemenmarkt is volledig overdekt en vol kleine kraampjes en stalletjes, dit is zeer populair bij het kooplustig publiek. Van alles wordt daar te koop aangeboden.

Rond 4.00 uur begon het donker te worden en gingen overal de lichtjes aan, wat in Londen betekend dat je jezelf in een sprookje waant. De mooiste etalages krijgen een extra dimensie en complete gevels zien er opeens heel anders uit. Oogverblindende kerstversiering maakt het plaatje compleet.
Bijzonder is Piccadilly Circus waar het niet donker wilde worden door de gigantische reclameverlichting en tussendoor vind je de meest authentieke pubs die uitpuilen van gezelligheid.
In Hyde park was een gigantische kermis met super grote attracties, alles met miljoenen lichtjes en weer supermooi versiert.
Na een zeer vermoeiende wandeltocht kwamen we in het hotel aan waar iedereen na een afzakkertje voldaan naar bed ging.

De laatste dag en terugreis
De volgende dag hadden we, na het typisch Engelse ontbijt, tot 14.00 uur de tijd om nog ergens naar toe te gaan. Vele zijn naar de aflossing van de wacht bij Buckingham Palace gegaan wat indrukwekkend was. Echter door de drukte kon niet alles goed worden gevolgd.

Weer terug in het prima 4 sterren hotel werden de koffers ingeladen en kon de terugreis beginnen.

Iedereen kwam met een rugzak vol positieve indrukken terug. Moe maar voldaan kwamen we na een rustige reis, rond middernacht, en een bijzondere ervaring rijker weer in Gorinchem aan.

Inloggen om een reactie te plaatsen en foto's te bekijken